Friday, May 10, 2013

Saša Radojčić


SEDAM VELOVA

šta li se krije
iza onog osvetljenog prozora
koju sudbinu vidi okno?

i šta se krije
iza unutrašnjih okana
otima mraku koji
nijedno svetlo ne obasjava?

kao što čekam
u svetloj sobi da ugledam
devojče sa knjigom 
ili ćutljivog starca

ko pogleda
u ovaj sobičak
šta će zateći?

ćutanje? knjige?
nešto spravljeno?
ništa dovoljno jasno?

jer mlečno je staklo
na prozorima koji ionako
ne gledaju na bolji svet
a svetlost škilji
iza sedam velova.

senka je senke
to što od sebe pravimo.


TO

znam gde sam ostavio knjigu 
znam kako se na grčkom kaže pas 
znam ko stanuje u onoj kući 
znam šta mi je rekla 
znam kako sam se osećao 
ne mogu to da izgovorim 


REČ

izgovorim je
i već je van mene
nije više moja
počinje da luta
uboga gospodarica
u njenom je lutanju
kao jezgro u ljusku
stisnuto
sve što sam bio



OKAČEN O NEBO 

recimo da sklopim oči 
i držim ih 
čvrsto zatvorene
u čisti mrak zagledane
i recimo da mi uši 
budu zalivene voskom 
ili čime drugim
za muziku nepropusnim
i da visim na tanušnim nitima 
okačen o nebo 
da iščezne sav taj jednom rečju svet 
i da ne osećam ni glad 
ni žeđ ni požudu 
da uvežbam nemišljenje 
da li bih tada osetio sebe 
šta bih bio