Wednesday, May 1, 2013

Ivana Maksić


DVOBOJ


Voliš li više da izbaciš ljubav kroz prozor ili kroz vrata?
(Ovde tek raspredamo, raspoređujemo niti.)



on i ja. pozivam ga na dvoboj; ne – on poziva mene.
ja njega neću pozvati jer ne prihvatam poziv.
on mene neće pozvati budući da sam za njega mrtva,
da nema više tela koje bi se moralo umiriti. on u mene
neće pucati, znam, jer nema više glasa koji bi se ispisivao
u časovima dok metak putuje, taj usporeni metak,
lucidan, uman metak, ta crvena nit koju sam kidala
zubima a da je prethodno nisam ni pipnula, liznula.
mislim o našem dvoboju: znam da nam ruke ne bi drhtale,
znam da bismo oboje pogodili metu, bili bismo precizni,
sebični: nikome ne bi palo na pamet da popusti, da umre
pre onog drugog, niti da posle njegove smrti ostane
u životu. dvoboj bi, znam, bilo civilizacijsko rešenje,
nešto a to smo uvek prećutno odbacivali. jer nama
nije bio potreban posrednik, sredstvo, cilj, običaj:
zarivali smo rado čeljusti u vratove, voleli smo
biti izujedani da nam niko drugi ne prepozna ugrize.






RONDO



mama,
dok širi veš,
a tada joj je lice uvek
skriveno
stojim i telo mi je nemo, njene
reči čujem kroz
bela, vlažna,
otromboljena platna, sluša,
ne govori, grešim:
sva je u nekom
čekanju, moj smeh
mi je skriva,
i


devojčica sam i
žena, zapitkujem
i htela bih da reč
bude neizgovorena,
cela. otac, koji nikada,
ni dana
kada je njegova majka,
bar da sam ja
to videla, bar koliko
znam, plakao
nije, sada u suzama govori:
ne mrdaj nigde dok to
dete ne rodiš,
i


još ponavlja – jesi li čula?
a ja, u sedmom
mesecu, bez tog
svima prikazivog
poretka stvari, odjednom
saznajem
to što je čak
nemoguće skriti,
ne prestajem
se smejati, ne mogu
da prestanem,
smejem se sa njom,
majkom,
ali je ne vidim, pitam je
smehom
i

telom
kako je moguće  - ne
rečima
več kako je tako nešto
moguće a otac,
bez sopstvene majke, ne
vidi me,
od suza, samo
govori, u toj duploj
ekspoziciji reči, odjednom,
nešto što
nikada ne bi
mogao reći,
i

naime,
što on
nikada, ne postoji
prilika u kojoj bi,
tako nešto
izrekao tada, u tom
neprilaženju,
u tom međuprostoru
ili vazduhu gde se
nalazim, u prostoru
reči između
njih dvoje, napuklina
koja me odvraća, a
da se ni oni
međusobno ne
vide,

a da zbog
mene, zbog
neizgovorenog,
ne vide jedno
drugo,
evo me, napuderisanog
lica, kreč boje,
debelim slojevima
kao kad se stvrdne
drevna maska na
koži, ležim na daskama,
gledam se
i


vidim
kako se teška tamna
plišana zavesa
otvara, moja uloga
da ležim,
nogu podignutih,
u vazduhu,
kroz vazduh se
krećem,
nogama, pomišljam:
samo treba da
odglumim
nogama, lako je,
mičem ih kroz
vazduh,


ja, u sedmom
mesecu,
sa teškim puderom,
nogama
kružim
kao da
vozim bicikl i
mislim: toliko
je lako
da mogu
sve.







No comments:

Post a Comment