Wednesday, May 22, 2013

Rihard Vagner

LJUBAVNA SMRT

Blago, nežno,
On se smeje,
Drago oko --
Otvoreno.
Prijatelji,
Vidite li?
Sjajno, sjajno,
Kako sija,
Zvezda blistav
Zrak mu daje?
Vidite li?
I srce mu 
Kuca strasno,
Plemenito
U grudima?
Sa usana
Tako blagi
Dah mu lebdi
Tako sladak --
Pogledajte!
Zar ne osećate?
Zar ja sama čujem,
Ovu tako divno nežnu
Tužbalicu,
Što sve kaže,
Mirno miri
Zvuke naše,
Priziva me,
Uvis maše,
Slatko zvoni 
Oko mene?
Odjekuje 
Oko mene --
Zar to vali
Vazduha su?
Ti talasi
Zar su slatki
Koji rastu 
Oko mene?
Da udahnem,
Da ih slušam?
Da ih pijem,
Utopljena?
Slatki miris 
Iščezava
U talasanju tom,
U zvuku što ječi,
U opštem dahu sveta --
Utopi se,
Nek te guta --
U nesvesti --
Krajnja radost!





Maestru za dvestoti rođendan
sa nemačkog preveo i sa partiturom usaglasio Nikola Živanović