Monday, September 29, 2014

SINIŠA OREŠČANIN

GODIŠNJICA


ona je spremila večeru
a bilo je i vina
koje sam doneo
ranije
pa sam popio
čašu-dve
ona se odlučila za kolač.

dok smo jeli
gledali smo neke
spotove
ali nije bilo ništa
zanimljivo pa smo prebacili
na
sportski kanal
i gledali
borbe

borili su se nabildovani lik
i mršavi lik

prvo su se odmeravali
razmenili su po koji udarac
a onda se nabildovani
neoprezno otvorio
i mršavi ga je zategao
u glavu
preciznom snagom
i tu je bio kraj

bilo mi je drago zbog toga 
i sve u svemu
bila je to dobra borba
čak se i njoj dopalo

onda smo uradili ono što
obično muškarac i žena
rade
ali ja nisam mogao,
samo ona je svršila

nasmešila se i poljubila me
a ja sam sipao još
jednu čašu vina
kresnuo upaljač i
namestio se bolje u kauču

zagrlio sam je i
pomislio – ja sam neki
obespravljeni kralj koji
uvek zaboravlja
na to.

počinjala je nova borba na TV-u.
ona je zapalila cigaretu
i promenila kanal.

  
 MOJA  ELEGIJA




tužan je klavir
a i ja sam tužan
a i ne zaboravimo
da sam
pijan


ne bih se bojao sad
ni da umrem
iako znam da
ni tamo
ničeg nema


par puta kad sam popio
bio sam blizu da
stanem pred šleper
ali
nisam valjda bio
dovoljno pijan


to mi ostavlja mogućnost
da još biram
i evo,
ja opet pijem
što bi trebalo nešto
da govori o mom
kukavičluku 



DRUGA PESMA




sećam se veoma dobro
tumarali smo
i tražili
klinci na ćošku
su pili pivo
a ulica
kojom smo prošli
učinila
nas
je
slepim
u
odnosu na grad
i
ono u gradu
sećam se veoma dobro
pogleda
i
tvojih još mrtvih
očiju
nisu bile drugačije
nego sada
ništa ti to nije
značilo

sećam se veoma
dobro
mnoštvo lica
 na
izdisaju
i
naša lica među
njima
dve autogume na
tibetanskim vrhovima
iščekivanje da se
ništa
ne dogodi
i
nije
a
ako i jeste
to tebi ništa nije
značilo
sećam se veoma dobro
kiše i mladića i devojke
u parku
i sećam se da su
imali pivo i ruke
i sećam se da je
prošao
ker
negde sam sve to zapisao
i
sećam se da smo
uglavnom ćutali
jer
se znamo
i
reči nikad ne ostaju
same
previše toga vuku
za sobom

sećam se veoma dobro
kako ti sve to
ništa nije značilo,
dobro,možda ti je značilo
nešto
i sećam se da smo
kasnije razgovarali
u bašti kafane
na autobuskoj stanici
bila je kasna noć
i mi
i drugi ljudi

i to što si dobio,
kažem, ako je išta značilo,
postajalo je beznačajnije
kao i sve vremenom,
ti si to znao;
a onda smo se vratili u
stan
u kome nema više ništa
od
našeg života.

No comments:

Post a Comment