Thursday, September 25, 2014

JELENA MANDIĆ

Gospodinu pesniku za razmišljanje


Biće dovoljno ako kažem da sam poznavao jednog (omanjeg) pesnika. Pretpostavljam da ga se svi sećaju – uvek je nosio govno u ruci. Dakle, nisu potrebna dalja objašnjenja o njegovoj osobi. Ipak, ja ću ih dati. Uprkos razlici u godinama dobro smo se razumeli. Razumeo sam tu njegovu nemogućnost uspostavljanja komunikacije. Razumeo sam i to da je on, pesnik, zaista verovao da je natčovek – čak i onda kada bi otkrio da je bedan, prljav i dvoličan. Ali ono što nikako nisam mogao da razumem bilo je to govno. Svaki put u razgovoru sa njim hteo sam da ga priupitam čemu ono služi, ali on bi uvek započinjao priču o besmislenom i nevažnom. Mnogi su smatrali da je njegova umetnost, pokušaj upisivanja samog sebe, dostojna tog govneta. Čak i oni koji su ga hvalili, radili su to na način da je bilo jasno da ga preziru. Jer oni su živeli svoje normalne živote, one besmislene živote plesova i  svečanosti, zabava, čistih gluposti. Bilo je neverovatno da su se prostakluk, bezobrazluk, nezasitost i sve one najprimitivnije osobine zajedno mogle videti na njihovim licima, u pokretu ruke ili noge. A on, pesnik, preosetljiv i preterano analitičan, bio je spreman svaku rečenicu do najsitnijeg detalja raščlanjivati, tražeći u slučajnom podizanju obrve protiv sebe upereno značenje. Bez obzira na sve ja mu pružih ruku. Desnu. Shvatate li šta hoću da kažem?

No comments:

Post a Comment