Monday, July 8, 2013

Marijana Jovelić

AHMATOVOJ, ILI ISPOVEST SANDOVE

Smrt-
moj ljubomorni muškarac.
Više je gladan nego što je osvetoljubiv.

Zato mi pogača spasava glavu,
a ja mogu mirno da ga varam.

Otkrivaju me ruke u preponama.

Učtive zmije koje ispravljaju telo
prolazeći kroz uzan hodnik.

Dovoljno promrzle da
odjednom ispuste sav teret.

Nedovoljno otvrdle da bi
napravile siguran put.

Moje asimetrične dojke-
iskrivljen osmeh lovca
što propušta srnu.

Začikavaš me da
jašem postrance.

Uživaš u mom ružnom
podvaljku dok se čudim.

U skupljenom himenu kao
o uredno složenoj pelerini.

U nadošloj sisi između dva gumba-
razvučenom smejanju crnkinje
na kraju pevanja.

Ratnica!

Odaje me čisto ženski smešak
kojim posmatram leptira
što odjednom sleće na nišan puške.

Monahinja!

Patim odostrag-
punim pušku.

Dobra, pribrana babica.

Pišem kao da udaram bebu u zadnjicu.

Da bi zaplakala.





BELI ŠAL KAMIKAZE, ILI SILVIJI



Smrt znači uspešno obavljen zadatak.

Na tri različita načina ratuješ sa hrabrim,
opreznim i plašljivim pesnikom u sebi.

Prvi piše tvoju poeziju-
ne raspoznaje vlasi svoje kose od trave iz Semiramidinih vrtova.

Drugi se razvlači preko tvoga pupka-
dobro pečene, ali loše uglačane amfore.

Ostavlja oštećeni grobni inventar nezahvalan za datovanje.

Najzad treći, onaj plašljivi,
nesigurno razdvaja tvoje butine.

On je monah koji u svemu vidi čudo.

Da li je tvoja poezija trun u njihovom oku
koji služi da bi im samo pravio smetnju u kretanju?

Ili je to bela kecelja sobarice sa Titanika na dnu mora?

Šal o vratu kamikaze?

Ženski način da njime, obema rukama izazivački privučeš njegovo lice svome.

Zakucaš ga u pogrešan brod.





ISPOVEST SILVIJE PLAT, ILI TAJANSTVENOM MUŠKARCU




Tvoj vlažni, kratki akme-
brz udah flautiste usred sviranja.

Opominje da sam ušla u tebe-
kratko dunula u cev puške koju čistim.

Ja, devojčica-
nevešta gravura na kundaku.

Namerno puštena krv iz prsta na belom čaršavu za dokaz.

Inka retkih zuba
sa amnezijom pod pazuhom.

Dobri žigolo.

Imaš zadatak da uđeš u ženu
kao da bacaš meso pred zmiju pored
koje želiš da prođeš mirno.

Osipaš se u mom zabranu
kao krti zlatovez
u neprovetravanoj sobi.

Daltonist koji strpljivo slaže Rubikovu kocku.

O kako me do sažaljenja diraju
tvoje izuvene cipele deformisane prema nozi.





PLATOVOJ, ILI OPSADA GRADA



Tvoja poezija-
nespretna nežnost
ubicinih ruku dok boravi među cvećem.

Razmak između tvojih dojki-
predmisionarski čedna nilska delta.

Tvoja usta-
vojska koje nema ni približno
dovoljno da bi opsela grad.

Tvoja nadlanica-
pognuta glava
sa jako uzdignutim očima prilikom učtivog rukoljuba.

Tvoj vrat-
kombinacija šetlanda i bisera
na optuženici koja daje iskaz.

Tvoj šumarak-
ikonografski šablon u prikazu anđela.

Ti si masna hartija koja upija toplotu
usamljenog, hladnog parčeta bureka.

U istoj kanti sa umrlicom
nad kojom si pospana iščitavala svoje meso.

No comments:

Post a Comment