Tuesday, July 9, 2013

Ismet Rebronja

SINJE MORE


ALPHA

I

Sinje More: mi smo to, s obale,
Skupljači skeleta školjki,
I suton ovaj u Neptunu,
Poseidōn koji još ne spava.

Sinje More: Pontus Euxinus,
I igre ove, ovaj symposion,
Ovaj pijanka, učena gozba,
Neptuniţă naša, naša nemoć.

Sinje More: Poseidōn ili Bik,
Bik koji riče iz vode,
Glas koji trese vodu i zemlju,
Boys/doneō, bik/potres.

Sinje More: Neptunus,
Čuvar izvorova, vlasnik oblaka,
Nebula/nephē, kišna tuča,
Procesija koja traje.

Sinje More: mi mali, igra,
Platonova igra, nakon Platona mi,
Mi koji znamo ništa, platos/širina,
Mi koji nismo talog/ochlos.

II

Sinje More: on koji se zaklinje
Da mu ni vrana kost neće više,
Ni on živ, u Neptun/Marea Neagră,
Gde ima školjki a nema cigareta.

Sinje More: i ja koji mislim
Da će se prijatelj moj vratiti
U obliku nekom, u čestici,
Smiriti ovde bilo kad.

Sinje More: uliv, skladište materije,
Ostava tela, izložba crteža duše,
S presta prstena, ogrlice, grla,
Ostava bakterije, mikroskopa niz Dunav.

Sinje More: mi sakupljači,
Otkačeni, ruska votka,
Mi Kozaci, staroverci, Gagauzi,
Lipoveni, Tatari, Srbi, Bošnjaci.

Sinje More: mi Ugri, Germani,
Horvati, Rusi, Romi, Rusini,
Romani, Rumuni, Serbi,
Mi veći od malih, manji od većih.

III

Sinje More: to je opšta voda,
Voda moja, vaša voda, voda naša,
To je voda skupina, kolevka,
To je voda, voda/grobnica.

More Sinje: to je Pontus Euxinus,
Pontos Eyxeinos, Pontos Axeinos,
Crno More, Svjatoe More, Pontos Melas,
Tamno kao persijska axšanēa.

Sinje More: to je Kara Deniz,
Schwarzes Meer, Mer Noire,
Mar Nero, Marea Neagră,
Čërnoe More, Black Sea.

Sinje More: to je lepo more, dobro,
Gostoljubivo, kao hotel prima goste,
Ljubazno, kao i helensko eyxeinos,
Dobro kao ey, gostoljubivo... xenos.

Sinje More: to je voda sinja,
Sinja kukavica, gavran sinji,
Grom sinji koji udara u bor crni,
To je majka sinja, vojnik i kaplaci.



No comments:

Post a Comment