Sunday, April 6, 2014

IVANA MAKSIĆ

DOĐI DA TE POKRSTIM

1.
Oko mi se pretvara u pupoljak. Tvoj stomak mi je spržio ruku. Desnu.
Plamen je zahvatio kosu. Iz nje su iskočili blizanci: jedan vuče moju levu ruku. Drugi – tvoju desnu. Na mestu moje desne ruke raste oblak pepela. Vi ste sada dva plamena jezička koja se kotrljaju daljinama. Lizala bih vam stomake samo kad bih znala da me to ne bi ugasilo.

2.
Privlačenje: strela zapne. Poremeti meso, preusmeri krvotok.
Pitaš se: gde je nestao predeo u koji treba da se vratiš. Onaj koji te je odapeo topi se i kaplje.
Tako je: nemoguće je svako nazad.

3.
Moja ruka pod tvojom pidžamom: pipam pustinju. Pesak je neprohodan, gust, zlokoban. Jedna dina, druga, treća, dok me opet snažno ne zaboli. Dok ne počneš da ječiš. Gle: nerazdvojivi smo.

4.
Jedno: zato što te volim, kada su se vrata već zatvorila, kada sam prestala da čujem jer me je vijugavo stepenište već prokrijumčarilo u noć. Sada mi je zauvek postalo nemoguće saznati ko se nalazi iza tih vrata. Ko se nalazi iza mene.

5.
Umiri tako kao da me nikad nećeš ukrotiti, kao da, ako ti duša slučajno sklizne i zauvek ostane u meni, nećeš zažaliti, niti primetiti da si tu celovit, do temena.

6.
Volim život u ovom gradiću. Često sasvim namerno, s predumišljajem, sedam puta ugazim u istu baru. Blatom se isprskam po svilenoj beloj košulji tik pored mesta gde mi se juče ocrtala bradavica. Volim ovo tursko selo. Svakog dana pojedem jedno kuvano jaje za doručak. Kad ogreje sunce, pružim obe noge preko terase tako da se vidi da li nosim ili ne nosim gaćice. Retko prekrstim noge. Primitivna sam, primitivna.

7.
Ciganin hvali svoga konja (odabranim rečima): ti nikad nisi bio moj konj.

8.
Autobus, moj mili krematorijum. Posteljica žive depresije. Uranjanja u baš-me-briga-kamo-idem i kamo nikad neću stići. Autobus, moja nastamba nepostojanja. Mrak svetiljke kroz stakla gutam, štedro vlažim sedišta. Beograd, Novi Sad, Trst, granica. Hoću da me neko odmah isprebija. Granica. Idem na Plitvička jezera. U kafani, uz karlovačko, krijem se od prepariranog medveda dok se moja divljač u wc-u ne ispiša.

9.
Primi moj jezik. Dođi, dođi da te pokrstim. Budi mešan i nesavladiv – progovoriće ja u tebi. Progovoriću ti u meni.

10.
Kada te stomak, kao i mene, zaboli od želje, pogledaj se, reci: dobro jutro, džinovsko sanjalo. U stomaku krila prave trenja stoleća. Nagib, slasni nagib, tera te da se u ritmu previjaš, bičuješ ledene oluje, patiš od viška smisla.

11.
Tekst mog tela ne znaš napamet. Gust je, pa ga često sričeš. Imaš samo jedan metak čvrst kao dijamant ali on je već prošao kroz moje telo. Naizgled, nije me niti usmrtio. Sećaš se našeg prvog rodoskrvnuća?



12.
Gde su naše strune? Jesu li pukle? Nisu? Nisu pukle. Uzdahneš. Vuci me, kao brod me vuci, kao svetionik me zaslepi, izigraj. Nijedan svetionik dovoljan, nijedan kao naše meso crven i opasan.

13.

Noću, glave nam se odbijaju kao bilijarske kugle. Obujmi me autoritetom kao spaljena knjiga. Ližemo se kao nesanice. 

No comments:

Post a Comment