Monday, January 19, 2015

IVANA MAKSIĆ

BOLJŠEVICI NE NOSE SPAVAĆICE

Krc, krc, niz zube stepenica
Stupamo smelo, nikad na kolenima
Letele su pelerine gospođa
Bog ne može u sanduk, Bog u grob ne staje
Nadežda se praznom krevetu osmehuje
Baci me u voz, prokrijumčari me
Hoću da me potegneš kao votku, iz cuga
Viljuške za kuglof leteće sa balkona
Kao kapitalističke granate
Vrati osmeh u svoje ležište
Marširamo: nikad više
Njihovi džepovi punjeni našim džepovima
Izvrnuli smo se, svi rudari, do jednog, kao kiša
Naša deca i njihove kašike ribljeg ulja subotom
Kobila je po sebi skupljala inje
Suza joj se ledila na minus trideset
Nadežda je sebi krišom priredila pillow talk
U snu je poljubila zapetu pušku
Majakovskom je nestala tegla pekmeza
Zbrisana kao Ljilja na fotografiji sa drvetom
Priđi, šapući mi kao ljuljaška
Slivaću ti se niz grudi, grlo
Na raskrsnici. Slobodno me retuširaj
Vojniče, trudna kobila neće da čeka
Posisaj komunizam s mlekom
Nek ti na vreme kopaju jame, sine
Boljševici ne nose spavaćice





No comments:

Post a Comment