Sunday, March 2, 2014

NIKA DUŠANOV

NACRTI IZ POETIKE

1.
Šta ja ustvari hoću? To sam toliko sakrio od samoga sebe, da mom zamišljenom sagovorniku izlazi pena na usta.

   
   
    O hrabrosti  u književnosti ne želim govoriti,  jer ovo je polje davno kontaminirano oportunističkim zauzimanjem za već kanonske paradigme, koje u ovom provincijalnom društvu i dalje insistiraju na svom subverzivnom karakteru. Ova igra će potrajati,  dok god bude i trunke koristi za apologete i martire. Sve je postalo predstava. Srećom, ne mnogo ubedljiva.

   Takođe, Literatura dugo nije imala veću ambiciju da participira u političkoj sferi i shodno tome izvrši bilo kakav uticaj, jednom izgubljen, kompromitovan ili oduzet. Društveno-istorijske prilike u poslednjih 20 godina, umesto da postanu katarzična iskustva na kojima se gradi nova svest, samo su stvorile haotičan diskontinuitet sa sopstvenim literarnim dostignućima i arbitražom.

   Sa druge strane, zadovoljstvo u kulturi je više scenario za antiutopijski i ispražnjen svet u kom nasmejana lica konzumiraju društveno nametnute vrednosti. Zbog toga se oslobađamo svih vrednosti i aksioma na kojima se zasniva bilo koji vid društvenosti (Čovek u društvu je uvek porobljen društvom, Ž. Kamat, Protiv pripitomljavanja), pa i ona sopstvena.


2.
Ja sam pevač, a ovo je Miteleuropa!
Brzo! Gde su moji klimavi zubi?!

 


Verujem  da su stvari verdorben ili

spoiled {adj} {past-p}
foul {adj}
tainted {adj} {past-p}
corrupt {adj} [putrid, rotten] [also: morally depraved]
stale {adj}
spoilt {adj} {past-p} [Br.]
putrid {adj}
depraved {adj} {past-p}
twisted {adj} {past-p} [person]
blighted {adj} {past-p}



corrupted {adj} {past-p}
bad {adj} [corrupted, rotten]
adulterated {adj} {past-p}
contaminated {adj} {past-p}
debauched {adj} {past-p}
addled {adj} {past-p}
damaged {adj} {past-p}
ruined {adj} {past-p} [spoilt]
putridly {adv}
perverse {adj}
corruptly {adv}
off {adj}f.


i da su to nekada bile, i da će to opet biti. Dobro je čuvati se onih koji to žele da isprave. Čuvati se svih dobročinitelja, i njihovih rajeva.

Nema baš mnogo guranja za svoje mesto, nad ponorom.

Zalažemo se za poetiku:

·         Bezbožnika
·         Bezdomnika
·         Ne prevrednovanja, već odsustva vrednosti
·         Noći, siromaštva, surovosti, kozerije, travestije, parodije, mahnite nepomičnosti
·         i besa i očaja i straha
·         Nove subjektivnosti
·         sumnjivih nečistih i nižih rasa i nacionalnosti, čudnih imena i prezimena, jezika i dijalekata, neodređenih ličnosti, dvojezičnih, dvopolnih
·         snova, umornog apsurda
·         osvešćenih formi – bajatih igara
·         bildunga  (formiranja subjektivnosti); pitanja Oca, pitanja Identiteta; pitanja Prostora
·         seciranja ličnosti (sopstvenih leševa) i njihovih kodova
·         potrage za domovinom, za novim novim svetom
·         ostavljanje Čoveka na postapokaliptičnoj žurci u ruševinama
·         Novog pesimizma – vitalnog prava čoveka


Svoje delovanje ne zasnivamo na budućnosti, jer nje nema.






Crtež
Nika Dušanov





Oportunistički vodič u izolaciju



U početku beše reč. Ta reč beše: Ne!
A onda smo ustuknuli pred njenom silinom i Nezbivanjem. (U to vreme su se i Lutanja ubajatila.) Izabrasmo Povratke, kao utopljenik koji povremeno izranja iz vode gonjen naviše Naduvenosti svoje prazne utrobe.
Mi smo Mrtvi Evrope. 
Seni Bezbožne, Bezdomne; Nerođene seni Novog Jerusalima Česlavove Druge Evrope.
Lako smo razorili Zamkove Moći i Jezika, razotkrili patuljke Naracije iza zavesa, jer to beše njihova Želja.
Želja Igre da se nastani među nama.
Sada, Novalisovi sveštenici Jezika, posredujemo govor forme, političke i komercijalne diskurse, kao moderni instrumenti sviknutog obitavanja među Leševima i Gubitnicima uključeni samo da posvedoče pansirotinjski Spektakl s ove strane Zavese!


No comments:

Post a Comment