NACRTI IZ POETIKE
1.
Šta ja ustvari hoću? To sam toliko sakrio
od samoga sebe, da mom zamišljenom sagovorniku izlazi pena na usta.
O hrabrosti u književnosti ne želim govoriti, jer ovo je polje davno kontaminirano oportunističkim
zauzimanjem za već kanonske paradigme, koje u ovom provincijalnom društvu i dalje
insistiraju na svom subverzivnom karakteru. Ova igra će potrajati, dok god bude i trunke koristi za apologete i martire.
Sve je postalo predstava. Srećom, ne mnogo ubedljiva.
Takođe, Literatura dugo nije imala veću ambiciju da participira u političkoj
sferi i shodno tome izvrši bilo kakav uticaj, jednom izgubljen, kompromitovan ili
oduzet. Društveno-istorijske prilike u poslednjih 20 godina, umesto da postanu katarzična
iskustva na kojima se gradi nova svest, samo su stvorile haotičan diskontinuitet
sa sopstvenim literarnim dostignućima i arbitražom.
Sa druge strane, zadovoljstvo u kulturi je više scenario za antiutopijski
i ispražnjen svet u kom nasmejana lica konzumiraju društveno nametnute vrednosti.
Zbog toga se oslobađamo svih vrednosti i aksioma na kojima se zasniva bilo koji
vid društvenosti (Čovek u društvu je uvek
porobljen društvom, Ž. Kamat, Protiv pripitomljavanja),
pa i ona sopstvena.
2.
Ja sam pevač, a ovo je Miteleuropa!
Brzo! Gde su moji klimavi zubi?!
Verujem da
su stvari verdorben ili
spoiled
{adj} {past-p}
foul
{adj}
tainted
{adj} {past-p}
corrupt
{adj} [putrid, rotten] [also: morally depraved]
stale
{adj}
spoilt
{adj} {past-p} [Br.]
putrid
{adj}
depraved
{adj} {past-p}
twisted
{adj} {past-p} [person]
blighted
{adj} {past-p}
corrupted
{adj} {past-p}
bad
{adj} [corrupted, rotten]
adulterated
{adj} {past-p}
contaminated
{adj} {past-p}
debauched
{adj} {past-p}
addled
{adj} {past-p}
damaged
{adj} {past-p}
ruined
{adj} {past-p} [spoilt]
putridly
{adv}
perverse
{adj}
corruptly
{adv}
off
{adj}f.
i
da su to nekada bile, i da će to opet biti. Dobro je čuvati se onih koji to žele
da isprave. Čuvati se svih dobročinitelja, i njihovih rajeva.
Nema
baš mnogo guranja za svoje mesto, nad ponorom.
Zalažemo
se za poetiku:
·
Bezbožnika
·
Bezdomnika
·
Ne
prevrednovanja, već odsustva vrednosti
·
Noći, siromaštva, surovosti, kozerije, travestije,
parodije, mahnite nepomičnosti
·
i
besa i očaja i straha
·
Nove
subjektivnosti
·
sumnjivih nečistih i nižih rasa i nacionalnosti,
čudnih imena i prezimena, jezika i dijalekata, neodređenih ličnosti, dvojezičnih,
dvopolnih
·
snova, umornog apsurda
·
osvešćenih formi – bajatih igara
·
bildunga
(formiranja subjektivnosti); pitanja Oca, pitanja Identiteta; pitanja Prostora
·
seciranja ličnosti (sopstvenih leševa) i
njihovih kodova
·
potrage za domovinom, za novim novim svetom
·
ostavljanje Čoveka na postapokaliptičnoj
žurci u ruševinama
·
Novog pesimizma – vitalnog prava čoveka
Svoje delovanje ne zasnivamo na budućnosti, jer nje nema.
Oportunistički vodič u izolaciju
U početku beše reč. Ta reč beše: Ne!
A onda smo ustuknuli pred njenom silinom
i Nezbivanjem. (U to vreme su se i Lutanja ubajatila.) Izabrasmo Povratke, kao utopljenik
koji povremeno izranja iz vode gonjen naviše Naduvenosti svoje prazne utrobe.
Mi smo Mrtvi Evrope.
Seni Bezbožne, Bezdomne; Nerođene seni Novog
Jerusalima Česlavove Druge Evrope.
Lako smo razorili Zamkove Moći i Jezika,
razotkrili patuljke Naracije iza zavesa, jer to beše njihova Želja.
Želja Igre da se nastani među nama.
Sada, Novalisovi sveštenici Jezika, posredujemo
govor forme, političke i komercijalne diskurse, kao moderni instrumenti sviknutog
obitavanja među Leševima i Gubitnicima uključeni samo da posvedoče pansirotinjski
Spektakl s ove strane Zavese!
No comments:
Post a Comment