Monday, November 24, 2014

ĐORĐE AĆIMOVIĆ


Voz sa jednim vagonom, kao čovek bez ruke ili noge, kao čovek bez ruke i noge, išao je sporo
Išao sam sporo, bio sam nadomak kuće
Noć je bila crna kao Negro bombone i jednako ljuta
Voz sa jednim vagonom, kao čovek bez ruku i nogu išao je sam, išao je na more
Išao sam sam, gledao sam nedaleko pred sebe
Ne postoji odžačar grla koji može da pročisti put kriku nepotrebnih
Voz sa jednim vagonom, kao čovek bez potrebe, samo mašinovođa i svetla u kupeima, išao je prazan
Išao sam prazan, sa mašinovođom u grudima, pacemaker na površini
Još jedan dan u prašini
Ceo život u polomljenoj planini

Umreću neću videti more



Jutro se prolomilo kroz polomljen prozor,
Sunce je promolilo obraz
Hladno je, u meni se prelomila nada
Prelomila se kao Najlepšeželje, na više najlepših željica

Umro bih sada za minut slatkog života
Za zube, koje bi mogli da mi ukradu na kremaciji
Dosta mi je jogurta i supe
Čuo sam da skidaju satove i prstenje, ti pečenjari
Vreme mi je već ukradeno
Na vreme se nikome nisam obavezao

Umro bih sada za sveću uz glavom i barem jednu žensku suzu, može i muška
Za rupu u zemlji, a ne ovako kao pacov da se krijem u tuđim podrumima i smrdim na smrt
Za šaku otrova

Prospite me u bilo koju vodu, tako imam velike šanse da se uspem na nebo

Ko večeras nađe ovaj papir na meni, neka ga spali zajedno sa mnom
Neću da ostane trag da sam išta ikome ikada iskao


ZID PLAČA I GADOSTI IZ KOG IZBIJA SAMO TAMA

Okrenula sam leđa od prozora, praznine između rešetki nude samo pogled na stopala koja beže...
Kako si uspela, neuspela...?
Kako si propala?
Kako si se ikada ikome dopala?
Kada si poslednji put rasčešljala kosu? Utrljala kremu na ruke ili losion na stomak? Pojela Plazmu? Pomak ka ivici čita se kao dobra vest, kada si poslednji put uradila test?
Do kraja nedelje bi trebalo da odeš u Zavod, dok još imaš više od pedeset, dobrovljno, da i krvnu plazmu daš iz sebe, za ovaj zatvor u rupi, oko tebe što prosi, život iz vena, prosiš da se prodaš, više ne znaš ko si
Umorna si od zbijenosti, imaš svako pravo da odmoriš kosti, u svoja tri kvadrata, dva metra pod zemljom, gde jedini prozor nudi otkucaje praznih koraka, okrenula sam se, a nisam morala, još crnji mrak od tame izlazi iz zida plača i gadosti, po kom su mnogi prosuli seme, bežeći iz mene

No comments:

Post a Comment